Každý, kdo preferuje zdravý životní styl, moc dobře ví, že ořechy k němu bezpochyby patří. Víte, jaké ořechy byste měli jíst denně a v jakém množství? 

Ořechy jsou důležité pro naše zdraví – které jíst a jak často? 

Oříšky jsou oblíbeným pokrmem a jsou plné zdraví. Většinou je ale jíme spíše jakou součást sladkých jídel či dezertů, o tom, že bychom denně měli všichni jíst ořechy, abychom byli zdravější, už víme méně. Všechny druhy oříšků přitom obsahují cenné a zdraví prospěšné látky, fungují i jako prevence proti nejrůznějším nemocem a stačí jich sníst denně opravdu jen malou hrstku. I když vám možná nechutnají všechny druhy ořechů, určitě si alespoň jeden oblíbený druh mezi nimi najdete. Všechny ořechy jsou zdravé, jíst bychom je ale měli zásadně v přírodní podobě, bez příchutí a nejrůznějších variant na sladko či naslano. Které oříšky jsou nejzdravější a jak je jíst? 

pexels-photo-1295572

Do vody s nimi 

Ještě před samotnou konzumací je vhodné oříšky namočit na několik hodin do čisté vody. A víte, proč je namáčení tolik důležité? Není to jen proto, aby byly ořechy lépe stravitelné, pro někoho totiž mohou být dost těžké a namočením se lépe tráví, ale namáčení podporuje proces klíčení, ať už namáčíme semínka nebo ořechy, díky procesu klíčení se zvyšuje počet prospěšných a zdraví potřebných látek, z ořechu tak díky vodě dostaneme ještě více zdraví prospěšných látek, než kdybychom je jedli bez namáčení. 

Odborníci se pak shodují, že stačí snít jednu malou hrstku ořechů denně. U para ořechů, které jsou výrazně větší, pak stačí sníst pouze jeden oříšek denně a to je opravdu zanedbatelné množství, dá se to tak snadno dodržovat a z vaším tělem se pak rázem začnou dít věci. 

pexels-photo-3952054

Které druhy jsou nejlepší? 

I zdánlivě obyčejné a nejdostupnější oříšky, kterými jsou arašídy, jsou zdraví prospěšné. Pokud ale máte raději například mandle nebo  para ořechy, určitě sáhněte po nich. Mandle jsou známé tím, že obsahují ze všech druhů ořechů nejvíce vlákniny, jsou skvělým prostředkem na posílení imunitního systému a ovlivňují správnou funkci střev. Vlašské ořechy, které jsou v našich končinách asi nejznámější, jsou zase nejlepší v tom, že obsahují největší množství antioxidantů, působí jako prevence proti rakovině a chrání naše buňky. 

A pak tu máme para oříšky, které voní už trošku více exotikou. Para ořechy jsou velké a mají velmi tvrdou skořápku, tyto ořechy tvoří z větší části prospěšné oleje a mají velmi příjemnou až nasládlou máslovou chuť. Je v nich obsažen z velké části selen, který tělu sice prospívá, při velkých dávkách mu ale škodí. Proto je vhodné sníst pouze jeden para ořech denně. Selen je minerálem pro tělo potřebným, zastupuje ochrannou funkci a velký vliv má na imunitní systém. 

Ani se zdravými věcmi se to nemá přehánět. Oříšky tak konzumujte pravidelně, ale po malých dávkách. 

Kategorie: